Profilerte innlegg

Et nytt og utradisjonelt hotell


Høsten 2020 åpner Miklagard hotell dørene. Hotellet ligger ni minutter unna OSL Gardermoen og kommer til å skille seg kraftig ut fra eksisterende hoteller i regionen.

Miklagard hotell blir ikke som et vanlig hotell å regne. Én ting er at gjestene møtes av et av de største spa-anleggene i Stor-Oslo, moderne og fleksible kurs og konferanse-lokaler og beliggenhet som nærmeste nabo til Norges beste golfbane. Vel så kjennetegnende for
hotellet blir de helt spesielle omgivelsene.

Store ambisjoner

– Miklagard hotell vil være omkranset av vakker natur. Det gjør at vi sammen med personlig service og et bredt spekter av tilbud og fasiliteter kan tilby alle gjester en rolig pause fra hverdagen, sier administrerende direktør Sondre Prestegard i Haut Nordic AS, som eier Miklagard hotell.

Han mener at den unike beliggenheten, kun ni minutters kjøretur fra OSL, gjør at Miklagard hotell vil representere noe helt nytt og attraktivt i regionens hotell- og resort-segment.

– Det er fullt forståelig at mange reisende sliter med å skille hotellene som i dag ligger rundt OSL Gardermoen fra hverandre. Fordi selv om disse hotellene definitivt er profesjonelle og funksjonelle, så viser samtidig vår kartlegging at de ofte oppleves som grå og med manglende særpreg. Miklagard hotell blir et tydelig alternativ til disse, for gjester som ønsker og forventer litt ekstra.

Akers eiendomsutviklingsselskap FP Eiendom AS eier 50% i Haut Nordic AS.
Administrerende direktør Torstein Storækre forteller at FP Eiendom lenge har sett på
hotellbransjen og at han ser frem til åpningen av Miklagard hotell.

– I Haut Nordic har vi funnet riktig partner å vokse med, og vi har store planer fremover. Vi
jobber konkret med flere prosjekter, og vår felles ambisjon er å utvikle mellom fem og ti nye hoteller innen 2025, sier Storækre, som også er styreleder i Haut Nordic.

Historisk grunn

Miklagard hotell ligger på et sted med stolte historiske tradisjoner. Området rundt hotellet
inkluderer både gravminner og arkeologisk viktige funn fra viktintiden. Navnet Miklagard ble brukt om Istanbul i norrøn tid og var et viktig møte- og handelssentrum for reisende. Stedets historie har inspirert utformingen av hotellet, og de orientalske båndene fanges opp i den gjennomgående utsmykningen av interiøret.

– Det som skal kjennetegne Miklagard hotell blir den høye graden av personlig service som møter gjestene. Vi lover å gjøre vårt ytterste for at hver gjest sitt opphold skal bli minneverdig. Og vi vil først lykkes ordentlig når besøket på Miklagard hotell oppleves som så førsteklasses at gjesten ønsker å besøke oss igjen, sier Prestegard.


Fakta om Miklagard hotell

  • Kostnadsramme: 700 millioner kroner.
  • Tomteareal: 1100 mål
  • Antall rom: 500
  • Spa-anlegg inne og ute
  • Moderne kurs- og konferanse-fasiliteter (inkl. konferansesal for 800 personer)
  • Umiddelbar nærhet til Miklagard Golf
  • Innendørs parkering for 300 biler

Om bildet: Styreleder Torstein Storækre (t.v.) og administrerende direktør i Haut Nordic AS
på befaring i området der Miklagard hotell skal ligge. – Vi garanterer en unik
hotellopplevelse for alle gjester. Foto: Haut Nordic

Om Haut Nordic: Hotell- og restaurantkonsern. Selskapet drifter per i dag 3 hotell og flere restauranter. Vi jobber både med egenutviklede konsepter og franchisekonsepter. Vår største samarbeidspartner på hotell er for tiden Nordic Choice.

Profilerte innlegg
Nye investeringer i sommer-Trysil
Profilerte innlegg
Lyngshesten i næringsvirksomhet og kultur
Profilerte innlegg
Opplevelsesbransjen har vokst med 280 prosent i Nordland!
There are currently no comments.