Nasjonalt

HANEN galer i Berlin


I år deltar Norge på Internationale Grüne Woche Berlin for 29. gang, og HANEN er representert både i landbruksministerens næringsdelegasjon og på den norske standen.

Landbruksministerens næringsdelegasjon

Grüne Woche er en meget sentral arena for å synliggjøre norske aktører innen mat, opplevelser og reiseliv, og daglig leder i HANEN er stolt over å være med i landbruksministerens næringsdelegasjon.

Den norske deltakelsen på Grüne Woche gjennom flere tiår har vært meget viktig for utviklingen av det mangfoldet av lokale mat- og drikkespesialiteter og unike opplevelser vi i dag kan finne over hele Norge, uttaler daglig leder i HANEN, Bernt Bucher-Johannessen.

Kvalitet er viktig

Flere av bedriftene som deltar på den norske standen er HANEN-medlemmer, blant annet Egge Gård, Smakfulle Rom og Hovden Fjellstoge.

Kvalitetsmerker som HANEN blir stadig viktigere for turistene, og vi gleder oss til å fortelle publikum på Grüne Woche om de flotte attraksjonene og spisestedene som finnes i Setesdalen, uttaler Ann-Torill Briksdal ved Hovden Fjellstoge.

Promoterer norsk seterturisme

HANEN samarbeider også med Norsk seterkultur for å promotere norsk seterturisme under Grüne Woche.

– Hovedformålet med samarbeidet er å skape et nettverk blant norske setre og markedsføre norsk seterturisme. Vi ønsker med dette samarbeidet å øke den internasjonale interessen for setre som en viktig del av Norges spennende opplevelser, avslutter Bucher-Johannessen.

Kilde: HANEN – Næringsorganisasjonen for bygdeturisme, gardsmat og innlandsfiske
Bildet: Hovden Fjellstoge (Foto – Marit Kvaale)

Nasjonalt
Thon Hotel Rosenkrantz Oslo er Norges beste hotell
Nasjonalt
Ut på tur med Joker og DNT
Nasjonalt
Jan Tjosås ny president for bygdeturismen i Europa