Profilerte innlegg

Skal digitalisere verdens fjelldestinasjoner


Mandag 26.05 kunne du i Dagens Næringsliv lese om fusjonen mellom Skioo og Skitude, som er et betydelig skritt på veien for å gjøre alpin- og destinasjonsbransjen mer konkurransedyktig på mobile og digitale flater.

Fusjonen er et resultat av komplementær teknologi og markedsdekning, hvor Skitude-appen har allerede etablert seg som verdens største ski-community med over 1,3 millioner brukere, som GPS-sporer sin aktivitet i mer enn 2300 alpinanlegg i 45 land. Skioo har på sin side utviklet unik ticketing- og kalkulasjonsteknologi for bl.a. heiskort, og sammenslått blir dette en ny dimensjon for bransjen.

Styreformann og seriegründer, Yngve Tvedt (t.v.) og CEO i Skitude Marc Bigas (t.h) signerer den internasjonale fusjonsavtalen, som gjør Skitude til en global aktør med store ambisjoner.

I tillegg har Skitude levert over 200 destinasjons-apper, hvor Sirdal Resort og Norefjell er de første i Norge. Disse destinasjonsappene inneholder alt en gjest ønsker, seg med interaktive kart og føretjenester, samt online-shop for heiskort som også kan aktiveres for dynamisk prising. I tillegg er destinasjonsappen et veldig effektivt markedsføringsverktøy, blant annet i form av push-meldinger til brukerne som geo-fences og segmenteres.
Skitude tilbyr markedets mest komplette mobile og digitale løsninger for norske alpinanlegg og destinasjoner, inkludert avanserte løsninger for e-commerce og markedsføring, samt verktøy for innsikt og analyse.

Profilerte innlegg
6 av 10 skal på ferie i høst
Profilerte innlegg
Hit reiser nordmenn i vinterferien
Profilerte innlegg
Kulturarv som turistmagnet
There are currently no comments.