Beitostølen på prestisjefylt toppliste hos Google

Beitostølen på prestisjefylt toppliste hos Google – eneste destinasjon i Fjell-Norge og Innlandet i celebert selskap.

-En knallsterk manifestasjon av posisjonen Beitostølen etterhvert har opparbeidet seg i markedet, fastslår PR-strateg Bjørn B Jacobsen, prosjektleder for BitihornGruppen. -Gledelig og helt forståelig, hilser Norges reiselivsdirektør Bente Bratland Holm. Ordfører Odd Erik Holden i Øystre Slidre er naturlig nok begeistret, og statsminister Erna Solberg fikk rett i sin spådom da hun 20. juni sa: -Det vil forundre meg om ikke Beitostølen får en helt strålende sommer med stor trafikk.

Hva nordmenn søker på

Det var NRK Nordland som først meldte at Lofoten, ikke uventet, toppet Google Trend-lista, som viser hva nordmenn søker på når de skriver «Norgesferie» på Google. På Googles 10-på-topp-lista finner vi sommerrakettene Lofoten og Sørlandet, og altså Beitostølen, hakk i hel på Kristiansand Dyrepark. Beitostølen er eneste destinasjon i hele Fjell-Norge, og også i hele Innlandet på denne eksklusive Google-lista.

-Det ligger ikke bare mye prestisje i å figurere på ei slik liste, det er framfor alt en bekreftelse på at vi jobber riktig med destinasjonsproduktet Beitostølen, både i utviklinga og leveransene av opplevelser, der hele besøksnæringa gjør en kjempejobb, samt i PR- og markedsføringsarbeidet, der vi har vært offensive i en årrekke og får betalt for det, påpeker Bjørn B Jacobsen.

Ordfører Odd Erik Holden i Øystre Slidre, sammen med PR-strateg Bjørn B Jacobsen, prosjektansvarlig for BitihornGruppen.

Ordfører Odd Erik Holden i Øystre Slidre, synes naturlig nok det er stor stas at Beitostølen scorer så høyt blant nordmenn:

-Det er svært hyggelig å registrere at Beitostølen er blant de aller mest attraktive reisemålene i Norge. Denne sommeren, der vi alle skulle velge Norgesferie, med demange flotte reisemålene vi har Norge rundt, og så viser det viser seg at Beitostølen er blant de mest populære når nordmenn planlegger ferien; da må vi si at vi har lykkes med markedsføring og god jobbing gjennom mange år.

-Vi har mange flotte bedrifter i vår lokale besøksindustri, som gjør sitt ytterste for at de som legger turen eller ferien til Beitostølen og Øystre Slidre, skal få et trivelig og godt opphold.

-Det at mange velger Beitostølen og Valdres, betyr veldig mye for næringslivet generelt og reiselivsindustrien spesielt. Det er ikke annet å si til de som har valgt Beitostølen denne sommeren, og forhåpentligvis har hatt fine dager; dere er så hjertelig velkommen tilbake. Og til de som ikke rakk innom oss denne sommerferien; sommeren er ikke over! Og; nå går vi også mot en fargerik høst med storslåtte opplevelser her i fjellet, så velkommen skal dere være, til Øystre Slidre og Beitostølen, hilser en såre fornøyd ordfører.

En spesiell sommer

-Denne sommeren har vært spesiell på alle sett og vis. For oss som arbeider med utvikling og markedsføring av reiselivsindustrien, var denne sommeren ikke minst en syretest for norsk reiseliv, understreker Bjørn B Jacobsen. -Hele Norge på tur, i Norge! Hvor ville folk reise, i valget mellom så mange fine destinasjoner, så mange attraktive opplevelser og attraksjoner?

-Vi har hatt ei usedvanlig sterk trafikkutvikling til Beitostølen de siste årene. Denne sommeren, der alle nordmenn kunne velge og vrake i norske destinasjoner, og så er Beitostølen inne på Googles toppliste sammen med Lofoten og Sørlandet, som eneste destinasjon i både Fjell-Norge og Innlandet er en sterk prestasjon som sjølsagt inspirerer hele besøksnæringa i fjellandsbyen, sier Jacobsen.

Norges reiselivsdirektør, Bente Bratland Holm var til stede på den offisielle åpninga av både Beitostølen og Sommer-Norge, i arrangementet på det nye Velkomssenteret på Beitostølen lørdag 20. juni, der blant andre ordfører Odd Erik Holden, statsminister Erna Solberg, assisterende helsedirektør Espen Nakstad stod på programmet. I dag sier hun følgende:

Norges reiselivsdirektør Bente Bratland Holm på lønsj på Cafeén på Beitostølen, flankert av direktør Atle Hovi (t.v) og PR-strateg Bjørn B Jacobsen.

– Ei gjev listeplassering som dette kommer ikke av seg selv. Vi som kjenner og er glad i Beitostølen, vet hvor mange år med godt arbeid som ligger bak det å skape en så populær destinasjon i Fjell-Norge.

– I vår egen kanal, visitnorway.com, har vi i sommermånedene sett en økning på mer enn 50 prosent fra nordmenn som søker reiseinspirasjon denne sommeren, og vi kan derfor skrive under på at den digitale konkurransen om gjestene har vært helt enorm siste månedene. At Google nå forteller oss at Beitostølen er drømmestedet for mange, er både gledelig og helt forståelig. Det er utvilsomt et attraktivt reisemål, både sommer og vinter, høst og vår, sier Bente Bratland Holm, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

Satser offensivt og har et offensivt fokus

Statsminister Erna Solberg fikk med andre ord helt rett i sine vurderinger av hvordan sommeren på Beitostølen ville bli, da hun i sin videohilsen til besøksnæringa på Beitostølen 20. juni sa dette:

-Jeg synes det er strålende at dere satser offensivt og har et offensivt fokus. Selv om næringen har hatt det tøft også hos dere, er jeg overbevist om at denne holdningen, der dere fokuserer på mulighetene, vil vise seg å være verdifullt for dere. Det er noe omverden legger merke til.

-En destinasjon som preges av positivitet som en grunnleggende verdi, synes jo jeg er veldig flott. Flere og flere nordmenn reiser til fjells, og det er imponerende at dere har opparbeidet så gode besøkstall også sommertid. Med det dere har å by på, både på Beitostølen og i hele Jotunheimen og på Beitostølen, vil det forundre meg om dere ikke får en helt strålende sommer med stor trafikk, sa Erna Solberg i sin videohilsen – en vurdering som virkelig skulle vise seg å slå til.

For; det har vært og er fortsatt en helt strålende sommer med stor trafikk på Beitostølen, og det er nok mange som har opplevd Beitostølen i sommer som sier som reiselivsdirektør Bente Bratland Holm sa, etter åpningen av Beitostølen og Sommer-Norge 20. juni: -Jeg er superbegeistret og kommer tilbake snart!


 

BitihornGruppen; er en sammenslutning av selskaper innen besøksnæringen på Beitostølen, bestående av både de store virksomhetene, samt floraen av mindre selskaper. Den overgripende målsettingen for gruppen er kort og godt å videreutvikle Beitostølen som en suksessrik helårs-destinasjon. Beitostølen-selskapet DestinasjonsKirurgene har oppdraget som strategisk og operativt ansvarlig for BitihornGruppen, med prosjektansvarlig Bjørn B Jacobsen, tlf 957 30364, og prosjektleder Tone Greni, tlf 455 17 844.


Bildet øverst: Fra åpningen av Sommer-Norge og Beitostølen på det nye Velkomstsenteret, lørdag 20. juni, der både statsminister Erna Solberg, Norges reiselivsdirektør Bente Bratland Holm, assisterende helsedirektør Espen Nakstad, direktør Atle Hovi, og Bjarne Budal, leder for næringsforeninga Beitostølen Utvikling, stod på programmet, sammen med ordfører Odd Erik Holden og programleder Bjørn B Jacobsen.

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter

Innholdsfortegnelse

{"cart_token":"","hash":"","cart_data":""}