Trysil vant EM-gull i kommunikasjon

Destinasjon Trysil vant gull under den digitale prisutdelingen for årets European Excellence Awards med sommerkampanjen Chiefs of fun.

European Excellence Awards regnes av mange i bransjen som et europeisk mesterskap i PR og kommunikasjon. Under fredagens prisutdeling fikk Destinasjon Trysil gull i kategorien «Travel and tourism» for årets sommerkampanje, hvor tre barn fikk ta over destinasjonen for å lære voksne å leke igjen.

– Vi er utrolig stolte over å vinne denne anerkjente, europeiske prisen i konkurranse med så mange andre sterke reisemål. Dette er resultat av et godt samarbeid på destinasjonen og en god idé som treffer veldig bra både med tanke på timing og budskap, sier Gro Kveldro Bruksås, PR- og markedsansvarlig i Destinasjon Trysil. – Dette gir oss en ekstra motivasjon til å løfte sykkelsatsingen i Trysil ytterligere, og videre til et internasjonalt marked.

Inspirerte hele Norge

I kategorien «Travel and tourism» var følgende nominert: Destinasjon Trysil med Chiefs of fun, Visit Norway med kampanje for Nord-Norge, Visit Norway med nasjonal kampanje, Visit Åland og European Travel Commission (ETC.

Trysil er et lite sted i Norge, som man om sommeren reiser til for å sykle og gå toppturer. Når det ble mulig å reise igjen valgte de tre, veldig unge og spesielle eksperter, tre barn, som fikk ta over destinasjon. De inspirerte hele Norge. Dette var en veldig god og fin idé. De fortjente å vinne», sa juryen under sendingen.

Ville ta samfunnsansvar med å få flere i aktivitet

Årets sommerkampanje hadde som målsetning å sette lek og samvær på dagsorden for nasjonal folkehelse. Det ble blant annet utarbeidet lekne leveregler av barn til voksne, som ble godt tatt imot fra daværende statsminister Erna Solberg.Erna Solbergs mottok barnas lekne leveregler fra Trysil 

– Det er veldig gøy å se at vi hadde nok en rekordsommer i år, til tross for at vi nesten ikke har hatt utenlandske gjester de to siste årene. En kombinasjon av produktutvikling og et sterkt markedsarbeid er suksessfaktorer her, sier Olve Norderhaug, konstituert daglig leder i Destinasjon Trysil. – Chiefs of fun var en idé vi alle hadde stor tro på, og som aktørene i Trysil engasjerte seg i. Den traff hjerte til folk og trigget dem til å legge en aktiv sommerferie til Trysil.

Chiefs of fun er gjort i samarbeid med kommunikasjonsbyrået Trigger og mediebyrået tur.digital.

Tips en kollega om dette!